PSA testira komponente koristeći Peugeot 208 u Indiji

Dok se mediji bune sa ulaskom Indije Kije i MG u 2019., PSA tiho radi na svom ponovnom ulasku na tržište ove decenije. Kompanija trenutno lokalno testira komponente koristeći Peugeot 208.

Čitatelj Team-BHP-a je nedavno primetio probni mule Peugeot 208 koji su prošli test na putu u Punama. PSA grupa testira komponente za svoj projekat “Smart Car”, koji uključuje razvoj trio podkompakata. Ovi modeli se interno nazivaju Smart Car 1 (rival Hiundai i20), Smart Car 2 (rival Hiundai Creta) i Smart Car 3 (rival Hiundai Verna). Vozit će se na zajedničkoj modularnoj platformi (CMP).

CMP je platforma razvijena u saradnji sa kineskim kompanijama Dongfeng Motors. Kompatibilan je sa kompaktima iz B segmenta, limuzinom B i C segmenta i CUV B segmentom. Čak ima varijantu koja nudi EV kompatibilnost pod nazivom ‘eCMP’, kojoj će PSA grupa dugoročno trebati u Indiji, jer zemlja gura OEM-ove za čisto električne automobile.

PSA grupa nije objavila pod kojim će se brendom prodavati modeli u Indiji, ali u izveštaju iz juna je rečeno da će prvi model biti SUV Citroen C5 Aircross. Poseduje pet marki, i to: Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vaukhall. Peugeot je indijskim kupcima poznat po sramotno kratkotrajnom bolivanju na tržištu devedesetih, dok Citroen ima smisla ne samo zbog manje sofisticiranih i pristupačnijih linija proizvoda, već i bez prtljaga. DS, Opel i Vaukhall nisu u mogućnosti da izostanu.

U januaru 2017. godine, CK Birla Group i PSA Group potpisali su dva JV sporazuma. U prvom sporazumu je rečeno da će drugi imati većinski udeo u osnivanju kompanije JV sa bivšom HMFCL-om (Hindustan Motor Finance Corporation Limited) za montažu i distribuciju vozila PSA u Indiji. Drugi sporazum podrazumevao je postavljanje zajedničkog vozila od 50:50 između PSA Grupe i AVTEC CK Birla za proizvodnju i snabdevanje pogonskim sklopima.

U novembru 2017. osnovano je preduzeće JV PSA-AVTEC Povertrain 50:50 i održana je revolucionarna ceremonija njihove fabrike (u Hosuru, Tamil Nadu). Ovo postrojenje će imati početni proizvodni kapacitet od oko 2,00 000 jedinica godišnje. Vozila PSA proizvedena u Indiji dobiće svoje motore i menjače iz ove fabrike, gde se očekuje da proizvodnja krene početkom 2019. godine.

PSA grupa će verovatno lokalno sastaviti C5 Aircross iz CKD kompleta uvezenih iz fabrike Rennes-La Janais (Francuska). Nakon predstavljanja ovog premium modela, koji će mu pomoći da oblikuje svoj brend i stekne željenu sliku na tržištu, izbaciće Smart Car seriju modela lokalno proizvedenih koji će mu pomoći da uđe u trku količina.

Izvor: auto test balkan